L’entrada d’avui és
per compartir un nou espai de l’escoleta on els infants gaudeixen i aprenen dia
rere dia d’una manera innovadora.
Es tracta d’una
sala a la que els mateixos infants han adjudicat el nom de “Sa Fosca”. Va
sorgir de la idea i necessitat de treballar la llum i les ombres, inicialment
proposat per les mestres i posteriorment muntat i guiat per les practicants.
La foscor és
predominant dins l’espai, tot i que hi ha un punt de llum que es reflexa a una
paret que possibilita el treball de les ombres, i també hi ha una panera amb
llanternes que ha duit cada infant de casa seva, les quals els infants poden
moure lliurement per dins la sala existint així nous focus de llum que es
mouen, tornen grans o més petits, etc.
A més, s’ha
intentat crear un espai acollidor, on hi troben teles i matalassos que
conformen una cabanya, dins la qual hi poden trobar contes que han de mirar amb
les llanternes, a un altre racó hi ha coixins, tres cortines creades de paper
celofan les quals converteixen la llum blanca de les llanternes en els
diferents colors oferts, unes cartolines amb formes retallades i forats
penjades per fer ombra i altres a
l’abast dels infants per tal de crear ells mateixos les ombres a la paret, al
sostre hi ha una mosquitera fermada de costat a costat dins la qual hi ha
objectes que poden ser fluorescents però que no es veuen si no es cerquen amb
les llanternes apuntant cap amunt, entre altres moltes variacions que poden
anar sorgint per tal de fer evolucionar la proposta que, segons el moment, ha
anada acompanyada d’un fil musical.
Amb aquesta
experiència hem pogut veure com els infants no associen ja la foscor amb la
por, hem pogut observar la infinitat de jocs simbòlics que han desenvolupat i
els descobriments i sorpreses que han duit a terme ells i que ens han fet viure
a nosaltres, i també la imaginació que han arribat a tenir i l’ajuda que s’han
ofert els uns als altres en distints moments.
D’aquesta
experiència n’hem quedat sorpreses i agraïdes en veure les ganes dels infants
per entrar-hi i descobrir-hi, i de ben segur en un futur tindrà una continuïtat
en el centre i també per nosaltres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada