| El primer dia de les llavors dins l'aula |
L'entrada d'avui torna a ser fora del marc de l'assignatura i per tal de seguir el fil a les entrades sobre propostes didàctiques que vaig iniciar fa unes setmanes, temàtica que em resulta dificultosa en el meu dia a dia a l'escoleta i de la qual en faig un recull i seguiment per poder-hi millorar.
Tal i com podeu observar a les imatges avui parlaré de la germinació de les llavors de llenties i mongetes., tot i que també intentaré arribar una mica més enllà. Tot començà quan una de les mestres de l'escoleta va col·locar dins un espai quadrat d'un moble tassons de vidre transparent, amb cotó dins i dites llavors preparades per poder germinar. A més, ho va tapar amb un acetat transparent per tal d'evitar que els infants prenguessin mal amb les petites llavors o bé la germinació no pogués seguir el seu curs.
Així, es tracta d'una proposta visual que em va sobtar pel fet d'incorporar-la dins una escoleta amb infants tant petits, però que amb la precisa meditació i preparació és més que sorprenent. Es posa a l'abast de la vista dels infants un material no conegut per la majoria, i que va canviant dia rere dia, que creix. Entendre el concepte del pas del temps no és fàcil, i encara menys entendre la repercussió d'aquest pas sobre materials, éssers, fenòmens...
Per això, crec que és una fantàstica eina per tal d'introduir els nous conceptes de temps, present o passat des de ben petits, per iniciar la familiarització amb els canvis i transformacions, per encuriosir als infants i fer que es plantegin qüestions i dubtes, perquè observin i conversin possibilitats amb els companys, perquè es sorprenguin amb canvis inesperats quan tornen a l'escola després del cap de setmana...
| Una setmana després, el temps i les transformacions foren més que notables. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada